Julcupcakes med Kanel

Dessa underbart goda cupcakes bakade jag till en julbasar på skolan, och det  var de näst godaste cupcaksen jag har gjort! Så sätt igång att baka och njut av julens smaker... ;)

Muffins: Ca. 35 st
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 dl socker
  • 1 krm salt
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 dl mjölk
  • 2 ägg
  • 75 g smält smör el. margarin
GÖR SÅ HÄR:
  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Blanda samman mjöl, socker, salt, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
  3. Vispa ihop mjölk och ägg.
  4. Rör ner mjölkblandningen och det smälta smöret i mjölblandningen.
  5. Fördela smeten i muffinsformar.
  6. Grädda i ugnen ca. 10- 15 min tills de är gyllenbruna.
  7. Låt svalna på galler.
FROSTING:
  • 50 g rumstempererat smör el. margarin
  • 7 dl florsocker
  • 1 msk kanel
  • 1 msk pressad citronsaft
  • 100 g philadelphiaost
GÖR SÅ HÄR:
  1. Vispa smör, florsocker, kanel och citronsaft till en krämig konsistens (med elvisp helst).
  2. Vispa i philadelpiaosten.
  3. Spritsa eller bred frosting på varje cupcake, ifall du spritsar andvänd gärna ett taggigt munstycke.
  4. Garnera med dekorationsglasyr, kristyr eller annat kul:)
Kommentarer: Som jag sa innan tycker jag att dessa cupcakes är jättegoda och passar utmärkt till julen! /frallan
En liten Lucia, kanske inte så snygg menmen   ↓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0